Så er vi i gang – første stop – Dubai

Det tog ingen tid, at køre til Kastrup Lufthavn i går og al den snak om kilometervis af kø på grund af vejarbejde, oplevede vi i hvert fald ikke, så vi ankom i rigelig god tid. Vi nåede at hygge med kaffe før vi sagde farvel til Niels (ikke Mr. Niels, men den anden Niels)  og gik til tjek-in. Det gik rigtig fint og – det vil overraske nogen – men vi har faktisk ikke engang 30 kg bagage TILSAMMEN. Så deeeet …… Sikkerhedstjek uden problemer og så blev der indkøbt Ole H. 😉

Derefter gik vi mod gaten – C 39 -fordi den flinke Emirates-dame havde sagt, at det kunne tage 40 minutter at gå derud. Måske ser vi i virkeligheden ældre ud end vi er .. hæ hæ . .

Der var da godt nok et stykke vej og da vi kom derud, så vi DEN med det samme.

img_2996-kopi-kopi-kopiimg_2999-kopi-kopi-kopi

Airbus A380 ….. nøøøøøj – den er stor … som i KÆMPE STOR ! !

Total kriller i maven, men også en vis “ærefrygt” for den store “fugl” ….  for at tænke sig, at den overhovedet kommer op i luften strider jo imod alt….

Men op kom den – uden problemer – faktisk larmer den ikke engang så meget som et fly til Rhodos … virkelig mærkeligt. Sæderne er bredere, pænere og meget mere komfortable, man kan se rigtig mange film og høre musik og spille spil 😉 og der er mere benplads – hvilket vi jo sætter stor pris på .. ha ha ha

Straks vi var i luften, blev der uddelt lune våde klude, der duftede af citron. Vi skulle friskes op alle mand …. Efter et par timers flyvning begyndte de at servere mad. Vi kunne vælge mellem kylling eller oksekød. Midt i serveringen blev spænd-selen-skiltet tændt og vi ved jo godt, hvad det betyder. Kabinepersonalet gik såmænd rundt og tjekkede, at vi rent faktisk også havde gjort det og det blev jeg jo ikke mindre bekymret af. Jeg HADER turbolens og det blev ved ca 35 minutter, men efter det gik resten af flyvningen rimelig glat med kun nogle små bump på vejen.

Maden var VIRKELIG lækker – bestemt ikke den flymad vi ellers er vant til og der var meget af det.

img_3012-kopi-kopi-kopi

I den aflange pakke i midten, er der kiks og ost og den mindste pakke Tic Tac pastiller, jeg nogensinde har set.

Under hele flyvningen blev vi passet med kolde drikkevarer – vand, æblejuice, mangojuice – og små saltstænger. Vi kunne altid bede om kaffe og sodavand og vi kunne få vin til maden.

Vi skulle først have landet i lufthavnen i Dubai klokken 23.55, men den var kun 23.35, da fik fast grund under fødderne igen.

Landingen var PERFEKT …. dut – så var den kæmpestore maskine nede og vi mærkede faktisk kun at den naturligvis bremsede en del. IMPONERENDE . . .

Ude af flyet ramte varmen som en hammer – virkelig – og det på trods af, at det jo faktisk var midnat. . .

Dubai lufthavn er godt nok stor …. Vi skulle med et tog til bagagebåndet — ja, vi troede, vi havde misforstået noget, men nej, den var god nok. Det gik nu rimelig hurtigt at få fat i bagagen og så skulle der bare tisses af før der var afgang til hotellet.  SERVICEINFO : dametoilettet er på venstre side   – det til højre er et bederum ..  hmm..

Hjemmefra havde vi bestilt hotellets chaufførservice til at afhente os i lufthavnen og han var da godt nok snaksaglig, men utrolig svær at forstå og faktisk var vi bare trætte.

Vel ankommet til hotellet blev vi tjekket ind og fik vores værelse på 10 etage, hvor altandøren beklageligvis ikke kan åbnes “fordi vi er så højt oppe” sagde bagage-drengen på “inder-engelsk”. Han viste os rundt på værelset 😉 og vi gav ham 50 dubai-penge (vi havde ikke mindre) for sine anstrengelser .. 🙂  🙂  Han var glad og med besked om, at vi endelig skulle sige til, hvis han kunne gøre noget for os, fik vi ham verfet ud igen… var helt bange for, at vi skulle have en ekstra opredning .. ha ha ha ….

Klokken var efterhånden blevet ca 01.30 og vi var temmelig sultne så vi fik fat i roomservice og bestilte en “lille” clubsandwich …. det viste sig, at det havde været nok at bestille til en person…  men hyggeligt var det

img_4912 img_4913-kopi

Så var det ellers godnat …  Vi sov som nogle svin og nåede først morgenmaden kl 10.  😮

I dag har vi bare set os omkring – vi har gået 7000 skridt – jow jow, vi har skridttæller på (min ide …tsk..tsk.. . )Naturligvis gik fra hotellet lige i middagssolen !   Vi troede, at vi kunne gå ud til stranden, men der er aaaaalt for langt i forhold til hvor vi bor. Vi bor i den gamle del af Dubai, så vi har lidt langt til alting, men vi har en fin udsigt over Dubai Creek og de mange flotte skibe . . . . og taxaer er pænt billige.

Efter at have gået en times tid fik vi prajet en taxa ….. STRAND .. NU …. og efter lidt snak frem og tilbage fandt chaufføren ud af, hvilken strand vi mente og kørte os – vildt, men sikkert – derud.

Vi kastede tøj, ting og håndklæde  på sandet – det kunne ikke gå hurtigt nok med at komme i bølgen og blive kølet ned ….. HA – mage til suppetemperatur skal man lede længe efter.  Vandet er på INGEN måde koldt … ikke tilnærmelsesvis ……Vi måtte dele et håndklæde, fordi en af os (!!!) havde glemt at pakke begge to i tasken – vi siger ikke hvem, men det var ikke hende der skriver 😉  Stranden lå lige ved det store flotte hotel som er formet som et sejl – Det er godt nok et imponerende syn, sådan i virkeligheden.

Burj Al Arab

Vi tog en taxa tilbage (63 AED) til hotellet- Vi gik en tur – den anden vej – efter mørkets pludselige frembrud og vi var over ved kajen og så alle restaurantskibene med lys på … flot syn…  Vi valgte nu at spise i hotellets restaurant. Vi fik Chicken Tikka … . så skal jeg love for at der kom gang i smagsløgene…  nøøøj det var stærkt . . men det smagte godt.  Vores bord var placeret lige ved af dessert buffen !! – “heldigvis” lavede tjeneren en bommert med vores bestilling og så var der fri adgang til desset til Jytte ..  muuums ..  Jeg begrænsede mig nu til 3 mini desserter … en tør hindbær roulade (vel), en lækker karamelkage og en  TOTAL lækker mangomousse . . .

I morgen skal vi i Burj Khalifa – Det er godt nok også et enestående byggeri som vi glæder os til at se nærmere på . . .

ja altså, så meget man nu kan glæde sig til at stige ud af elevatoren på 148. etage …   hi hi ..  Lad os bare sige, at den ene glæder sig en kende mere end den anden …..   😉