Melbourne …

Vi skulle flyve fra Sydney mandag den 28.10.19 planmæssig klokken 10.30.

Receptionen sagde, at de ville ihvertfald tage 50-60 minutter at komme derud i taxa, så vi regnede med en ekstra 30 min fordi det er mandag og vi kan godt lide at være i god tid i en lufthavn. Det viste sig, at det kun tog 25 minutter, så vi var i RIGELIG god tid. Og skulle det vise sig, så fik vi endnu bedre tid. Vores fly var nemlig forsinket ca. 30 min. pga nogle problemer med scanning af indtjekket bagage.

Da vi tjekkede ind, opdagede vi til min RÆDSEL, at vi var placeret på hver sin række og at flyet var fuldt booket så ændring af sæde var umuligt ! ! !

Rædsel steg til PANIK – Vi fik fat i en Quantas-dame – fik hende sat ind i min “lille udfording med fly” så hun tjekkede os ind og lovede at prøve at løse problemet. Hun vendte tilbage med nye pladser – ved siden af hinanden – helt nede på række 29 såååååå ……. men trods alt hellere næstsidste række sammen end længere oppe på hver sin række. Så TAK Quantas-dame ….. og det var faktisk overhovedet ikke slemt at sidde dernede…. og det var trods alt kun 1 time og 10 min.

Vel ankommet til Melbourne Lufthavn fandt vi en taxa og en lille time efter – og 103 australske dollar (475 d.kr) fattigere tjekkede vi ind på hotellet.

Vi har fået et stort værelse på 9 etage med udsigt – faktisk nabo – til Eureka Tower ….

som har et Skydeck på etage 88, vi skal op i en af dagene.

I dag så vi os bare om i området. Her er nok at se på…. Det er en virkelig travl storby. Med sine 4.936 millioner indbyggere er det Australiens næststørste by og hovedstaden i denne delstat som er Victoria. – Der er mennesker OVERALT……

Men den er hyggelig og vi bor meget tæt på Southbank Promonade med restauranter og barer, så det er faktisk vældig hyggeligt.

Tirsdag stod vi tidligt op – fik morgenmad og så skulle vi bare ud og opleve Melbourne på denne smukke solskinsdag og temp. på ca 30 grader.

Vi tog en seljtur op af floden på sådan en turistbåd. Det tog en times tid og var en hyggelig tur ….

Efter sejleturen gik vi op og så på den smukke gamle Flinders Street Railway Station.

Det er en utrolig smuk bygning – som stod færdigbygget i år 1909 og som er et kulturhistorisk landemærke og derfor fredet.

Vi var inde i St. Poul’s Cathedral –

hvor det kostede 5 aus. dollar at fotograferer – og det betalte vi gerne.

Her i Melbourne er der sporvogne og hvis man kun kører inden for centrum er det gratis, så det klager vi ikke over.

Sporvogn nummer 35 er en gammel sporvogn som kører den rute, de kalder Cityline …

Den er meget brugt af turister – og lokale – fordi man kommer hele byen rundt – så at sige … og så alligevel ikke, for de kan pludselig finde på at køre en anden rute. Da vi tog med råbte sporvogn-damen pludselig, at hun ikke kørte til Waterfront men ville dreje af til højre ….. så må man ændre planer, når det – DFO South Warf – man egentlig skulle besøge ligger der, så det må blive en anden gang – vigtigere er det trods alt heller ikke at besøge et Outlet Store.

Dagen blev sluttet af med LÆKKER Pizza og SKØN vin og et besøg i Eureka Tower Skydeck som ligger på etage 88 – 297 m over gadeplan – og derfor giver et flot blik over byen. De tilbyder også at man mod ekstrabetaling kan komme ud og stå i noget de kalder The Edge. Det er en kasse der hænger på siden af huset – lavet fuldstændig og helt og aldeles af GLAS – gulv, vægge og det hele…. NEJ TAK – sagde vi …… så modige er vi alligevel ikke …. og nu kan vi så gå og ærgrer os lidt alligevel, men sådan er det ……

I dag gik vi kun 18.375 skridt ….

I morgen venter en heldagsudflugt … Vi skal ud og finde Koalabjørne og kænguruer i det fri ..